Blog Nubulus

Quines seran les tendències de disseny web pel 2022?

19/11/2021

Ja podem tocar el 2022 amb la punta dels dits, així doncs, és el moment d’estar a punt per a les tendències que ens portarà un futur imminent. Te'ls expliquem a continuació. 

 

1. Webs accessibles. 

Més que una tendència, l’accessibilitat web és un requisit indispensable, una necessitat perquè les persones amb diversitat funcional puguin navegar pel nostre lloc web. Tenir un lloc web accessible et pot oferir beneficis com un augment de la ràtio de conversions, arribar a una major audiència i millorar el teu posicionament SEO. L'accessibilitat engloba diversos elements d’un lloc web com per exemple, fer servir etiquetes i instruccions amb camps de formulari en lloc de text de marcador de posició de context baix, utilitzar etiquetes alt funcionals per a imatges, el SEO de veu, o bé crear un gran contrast de color entre el text i el fons, entre altres. 

 

2. Contingut personalitzat. 

Les pàgines web estàtiques estan passant a la història. Cada cop serà més habitual trobar un contingut diferent quan entris a la mateixa pàgina web, gràcies al fet que aquesta té en compte l’historial de navegació per poder oferir un contingut adaptat a cada usuari. 

El contingut personalitzat ens brinda possibilitats infinites i és d’especial rellevància en les botigues online, ja que ens permetrà mostrar a cada usuari aquells productes que més li puguin interessar i per tant, que sigui més probable que compri. 

 

3. Imatges grans amb text. 

Crear la imatge principal de la pàgina web (hero images) basades en text amb colors cridaners i tipografies atractives, en format pòster, serà tendència l’any vinent amb l’objectiu de captar l’atenció de l’usuari i transmetre-li en un simple cop d’ull el missatge principal. 

 

4. Espais nets. La senzillesa i el minimalisme. 

Crear un disseny web net, amb pocs elements, però seleccionats amb criteri, aconseguirà que els usuaris que visitin la teva pàgina web se centrin en el que és vertaderament rellevant i portin a terme les accions que has marcat com a objectiu. 

A més, serà important que la navegació sigui senzilla, que els usuaris trobin fàcilment el que estan cercant perquè augmentaran les possibilitats d’aconseguir conversions. 

 

5. Ús de la psicologia del color i de colors cridaners. 

Apostar per colors cridaners, brillants i saturats aconseguirà que la teva pàgina web destaqui entre la multitud. A més, a l’hora d’escollir els colors serà fonamental tenir en compte la psicologia del color, tenir clar què volem transmetre i triar el color més adient per comunicar-ho. 

 

6. Contingut 3D. 

El contingut en 3D és especialment útil per mostrar productes tangibles cuidant cada detall perquè s’ajusti el màxim possible a la realitat. És de gran utilitat per aquelles empreses que pertanyen al sector tecnològic i de la innovació, entre altres. 

 

7. Intel·ligència artificial.

La intel·ligència artificial és una gran aliada per personalitzar al màxim el contingut de la nostra pàgina web a les preferències de cada usuari. 

Entre les infinites possibilitats que ens ofereix la intel·ligència artificial, trobem els chatbots, que cada vegada seran més capaços a l’hora d’oferir als usuaris recomanacions personalitzades, ajudar-los en el seu procés de compra i resoldre’ls els dubtes que els puguin sorgir. 

 

8. El temps de càrrega. 

El disseny web cada vegada donarà més prioritat a la velocitat de càrrega i a la rapidesa de la pàgina web. Com ja hem dit anteriorment, els usuaris no volen navegar per una pàgina web lenta i per tant, els motors de cerca les penalitzen pel que fa al posicionament. 

De fet, estudis asseguren que més de la meitat dels usuaris esperen que els llocs web carreguin ràpidament, concretament, en menys de dos segons una vegada fan clic en un enllaç. Si la web triga més de tres segons en carregar-se, el més segur és que l’usuari marxi i no torni. 

 

9. El SEO local 

Cada vegada té més valor el SEO local així que el contingut s’orientarà cap a aquest, ja que ens permetrà posicionar-nos i donar una resposta basada en el posicionament geogràfic. Actualment, un 46% de les cerques que es fan a Google, estan marcades per la localització. Podem aconseguir-ho utilitzant citacions i microdades, fent servir keywords i localitzant les imatges, i inserint un mapa en la pàgina web, entre altres. 

 

10. Microinteraccions. 

Les microinteraccions són petites animacions que guien a l’usuari a través de diferents accions i comentaris subtils. Aquestes et permetran millorar l’experiència de l’usuari a la vegada que li dones personalitat de marca. Un exemple de microinteracció és que l’enllaç canviï de color en el moment que l’usuari passi el ratolí per damunt. 

 

11. Dark mode

Ja l’ofereixen alguns dispositius i xarxes socials, i ara, també començaran a oferir-ho les pàgines web. El dark mode o el mode fosc, és pràctic i estètic, ja que per una banda, ajuda a disminuir la fatiga visual i les pantalles fosques consumeixen menys bateria. Per l’altra banda, estèticament parlant, el dark mode genera la percepció de tenir una pàgina web moderna i a més, permet destacar altres elements del disseny que siguin rellevants. 

 

12. Interactivitat. 

Afegir contingut interactiu en la teva pàgina web aporta valor als usuaris que la visiten, ja que aconsegueix que s’involucrin i et proporcionin dades d'interès. Alguns exemples són els qüestionaris, les enquestes, els concursos, o les calculadores, entre altres. 

 

13. Vídeo intel·ligent. 

El vídeo és el format preferit pels usuaris però, ja no val qualsevol vídeo. El vídeo intel·ligent consisteix en un vídeo que tingui un propòsit i un significat; un vídeo meditat i de qualitat. 

 

14. Efectes de vidre esmerilat i degradats de color. 

L'efecte de vidre esmerilat fa referència a l’aparença borrosa dels elements darrere de la superposició de vidre esmerilat, ajuda a afegir color a una àrea alhora que permet que el text o objectes apareguin sobre la imatge i romanguin llegibles. 

Pel que fa als degradats, es poden utilitzar per aconseguir diferents efectes com per exemple, per afegir profunditat, com un fons que capti l’atenció o bé de manera subtil per afegir textura a una il·lustració.  

Ambdós seran tendència i ens ajudaran a crear dissenys web atractius. 

 

Si vols crear o millorar la teva pàgina web, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Junts aconseguirem un lloc web idoni perquè el teu negoci sigui visible, transmeti la teva proposta de valor i converteixi els visitants que hi arribin en clients reals. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit. 

Blog Nubulus

.

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Blog Nubulus

03/10/2024

La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !

Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits, especialment, a les botigues en línia. L'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç en aquest aspecte. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce !
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

Blog Nubulus

20/09/2024

El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.

Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?
El CRO ( Conversió Rate Optimization ) és el conjunt de tècniques l'objectiu de les quals és optimitzar la conversió.
Què és el CRO i per què és crucial per al teu negoci en línia?

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

Blog Nubulus

12/09/2024

Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.

10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!
Quan tens la teva botiga online muntada i tot degudament funcionant, arriba el moment d'aconseguir la teva primera venda, cosa que a priori pot semblar mitjanament fàcil, de vegades, pot trigar més del que ens agradaria.
10 maneres d'aconseguir la teva primera venda al teu ecommerce. Descobreix-les!

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

Blog Nubulus

26/08/2024

Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.

15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.
Muntar un ecommerce , no és simplement crear la teva botiga en línia, hi ha una sèrie d'accions i tècniques que has de dur a terme, per augmentar les vendes i tenir un projecte viable.
15 tècniques efectives per augmentar les vendes en un ecommerce.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

Blog Nubulus

07/08/2024

La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.

La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!
La nova versió Summer 2024 de Shopify, inclou més de 150 actualitzacions , novetats que et seran de gran interès, si ets dels que té el seu ecommerce amb aquesta plataforma tan pionera al sector de les botigues en línia.
La versió més intuïtiva i potent de Shopify. Tots els detalls!

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Blog Nubulus

05/08/2024

Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.

L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.
Kiwosan, és una eina SEO per analitzar paraules clau, SEO en la pàgina i analitzar els resultats de Google , tot això, d'una manera molt senzilla i ràpida.
L'eina SEO que hauries de conèixer, Kiwosan, efectivitat i bon preu.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

Blog Nubulus

25/07/2024

Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.

Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!
Es tracta d'una empresa fundada el 1999, a Alemanya i ofereix tant, a les botigues en línia com als seus clients, serveis destinats al foment de la confiança.
Trusted Shop. L'impuls que estaves esperant per a la teva botiga en línia!

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Blog Nubulus

21/05/2024

Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.

La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!
Si tens una botiga online o ecommerce , seràs conscient de com és de difícil guanyar visibilitat i arribar a clients potencials interessats en el teu sector.
La importància del blog per al teu ecommerce. Comença com més aviat millor!

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Blog Nubulus

15/05/2024

L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.

Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online
L'email màrqueting és una estratègia de comunicació digital, la qual, utilitza el correu electrònic per promocionar una oferta , nou llançament o simplement, mantenir contacte directe amb els clients d'una empresa.
Tot el que has de saber sobre l'email màrqueting per als teus projectes online

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Blog Nubulus

06/05/2024

Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.

Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!
Els generadors de text amb intel·ligència artificial són programari desenvolupat amb intel·ligència artificial i alimentats amb dades lingüístiques.
Generadors de text amb intel·ligència artificial. Augmenta la teva productivitat i estalvia temps!

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Blog Nubulus

24/04/2024

La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.

Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia
La taxa de conversió és un dels indicadors més fiable de l'èxit d'un negoci en línia. Quan analitzem la taxa de conversió, podem millorar elements específics del nostre lloc web o ecommerce i que els visitants duguin a terme les accions desitjades.
Taxa de conversió: Què és i com impulsar-la per millorar els teus projectes en línia

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.

Blog Nubulus

17/04/2024

Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.

Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.
Les descripcions dels productes han de ser convincents, ja que una descripció mal feta o amb manca d'informació, pot afectar negativament les vendes al teu ecommerce.
Com fer la descripció d'un producte: Guia i exemples pràctics.