En els últims anys, l'hàbit d'adquirir productes i serveis per internet ha anat en augment, i els petits comerços que han sigut capaços d'adaptar-se i especialitzar-se en forma d'
eCommerce han tingut major facilitat per a sobreviure a aquest canvi, no obstant això, la creació d'un
eCommerce no és l'única opció per a un petit negoci que vol sobreviure en el món digital.
En aquest article t'expliquem que és un Marketplace i perquè pot ser realment útil per al teu negoci.
Què és un Marketplace?
Els Marketplaces són plataformes digitals que ofereixen l'oportunitat d'adquirir diferents tipus de productes sense la necessitat de canviar de lloc entre compra i compra. Serien, doncs, l'equivalent a un centre comercial en el món offline, un espai a la xarxa on els clients poden accedir a una gran quantitat de productes de diferents comerços.
Beneficis de vendre els teus productes en un Marketplace:
-
Reducció de costos: Molts
Marketplaces se n'encarreguen directament de la publicitat i el
SEO, com també de la logística, on s'inclouen les transaccions, el transport i el funcionament correcte de la pàgina web. Les teves obligacions quedaran reduïdes a la gestió de les comandes i del catàleg. El preu d'aquestes gestions variarà segons la plataforma on exposis els teus productes.
- La teva marca no desapareix: Els clients sabran en tot moment qui és el venedor darrere de cada compra, per tant, segueix sent important el tracte amb el client i la qualitat del producte que s’ofereix, els clients podran valorar el teu negoci de manera independent i buscar el teu comerç directament en futures compres.
-
Millor posicionament: Aquest tipus de plataformes inverteixen grans quantitats de diners en
publicitat i en
posicionament web, resultant en una major exposició dels teus productes. A més a més, gràcies a la venda creuada podran arribar als teus productes sense necessitat de buscar-los, mitjançant productes relacionats.
Beneficis pels teus clients:
- Rapidesa i agilitat: Tenir tots els productes necessaris en un mateix lloc agilitarà la compra als teus clients, i no només això, sinó que, en finalitzar la seva compra, només hauran de fer un sol pagament, en lloc de fer-ho diverses vegades en diferents webs.
- Confiança: Els Marketplaces són plataformes conegudes i utilitzades diàriament per milers d'usuaris, creant així una major sensació de confiança entre els consumidors. També ofereixen una millor seguretat contra ciberatacs i fins i tot, cobertures en casos de fraus.
- Enviaments: La capacitat de negociació dels Marketsplaces amb empreses de transport és més eficaç, resultant en enviaments més ràpids i amb preus reduïts.
Actualment, els Marketplaces es divideixen en dos tipus:
Generalistes o
horitzontals: En aquests
Marketplaces es venen tota mena de productes, sense importar la seva categoria o el seu nínxol de mercat, com
Amazon.
Específics o
verticals: Aquests, en canvi, només venen productes d'una mateixa temàtica i ofereixen catàlegs molt específics als seus clients, com
Privalia.