Estigues al dia amb el nostre Blog de Transformació digital
Què poden fer els xatbots bots pel teu ecommerce. Descobreix els avantatges del seu ús!
03/10/2024
La popularitat dels xatbots està augmentant en tots els àmbits de les botigues en línia. En aquest asoecte, l'última tecnologia d'IA ha suposat un gran canvi i avenç. Coneix tot el que els xatbots poden fer pel teu ecommerce!
Què és un xatbot de comerç electrònic?
Es tracta d'una eina de programari dissenyada especialment per ajudar els clients en les seves compres en línia.
Enrere es queden els xatbots de simples preguntes i respostes. Actualment, gràcies a la IA, que ens fan recomanacions, ens faciliten el procés de compra i fins i tot, fan fluxos de treball complexos.
A continuació, et mostarem algunes de les accions que poden fer els xatbots pel teu ecommerce:
1.-Atenció al client.
2.-Suggerir productes relacionats.
3.-Actualització en temps real de l'estoc.
4.-Seguiment i actualització de comandes.
5.-Gestionar els processos de pagament.
6.-Facilitar la cerca basada en imatges.
7.-Seguiment de carrets abandonats.
Aquestes són algunes de les accions que poden fer els xatbots en un ecommerce, depenent una mica del que vulguis invertir-hi, poden fer autèntiques meravelles, facilitant-te la gestió de la teva botiga en línia.
Els millors xatbots per al teu ecommerce, porta la gestió del teu projecte a un altre nivell.
El millor dels xatbots per al teu ecommerce dependrà de les teves necessitats específiques i de quines àrees de la gestió del teu ecommerce t’interessa cobrir amb aquest tipus d’eines.
Compartim amb tu alguns dels xatbots més usats actualment en la gestió de botigues en línia. Descobrim-los!
1.- Botpress: Plataforma de xatbots versàtil i personalitzable.
Integracions predissenyades amb els programes i canals més populars. Et permet connectar el teu xatbot a qualsevol plataforma interna, traducció automàtica a més de 100 idiomes i un gran ventall de possibilitats per a la personalització de l’usuari.
Compte amb més de 750.000 bots actius, essent una de les comunitats més actives en aquest àmbit, fent que valgui la pena conèixer-la.
Alguns dels avantatges principals d'aquesta plataforma són:
- Anàlisi avançada.
- Pots connectar un bot a qualsevol plataforma o canal.
- Integració omnicanal predissenyada.
- Traducció automàtica a més de 100 idiomes.
2.- Octane AI: Si comptes amb una botiga en línia a Shopify, és la teva plataforma de comerç conversacional perfecta.
Ofereix recomanacions de productes, recupera els carrets abandonats i podràs captar clients per al teu ecommerce a través d'altres canals, com ara Facebook.
La característica principal d’aquesta plataforma és que és molt fàcil d’usar, permeten que els usuaris dissenyin i implementin els seus xatbots personalitzats. Crea el teu propi xatbot, tenint en compte la marca i estil del teu ecommerce.
Si cerques opcions per augmentar les taxes de conversió i les comandes, aquesta plataforma específica per Shopify t'ofereix una gran varietat de recursos molt interessants.
Entre els seus avantatges, destaquem:
- Fàcil integració amb Shopify.
- Recuperació automàtica dels carrets abandonats.
- Participació multicanal.
- Generació de qüestionaris per recopilar dades i informació dels clients.
3.- LivePerson: Plataforma d'IA conversacional. Crea, gestiona i optimitza les interaccions amb els clients. Disponible en una àmplia gamma de canals: llocs web, aplicacions mòbils i xarxes socials.
Aquesta plataforma té una gran capacitat per gestionar les consultes més complexes dels clients del teu ecommerce, proporcionant assistència en temps real, millorant l’experiència dels teus clients.
T'ofereix eines per a la realització d'anàlisis i informes per així, anar realitzant les millores necessàries als xatbots .
Com bé sabràs, actualment, l'atenció al client en un ecommerce és fonamental per resoldre els possibles dubtes dels clients i augmentar el nombre de vendes. Tingues molt present aquest aspecte en el teu projecte de comerç electrònic, si és que vols marcar la diferència i destacar davant la competència.
Els principals avantatges d'aquesta plataforma són:
- Integració amb plataformes de comerç electrònic i CRM.
- Comunicació personalitzada.
- Atenció al client en temps real.
- Elaboració d'anàlisis i informes.
4.- Manychat: Et permet crear xatbots sense necessitat de tenir experiència en programació. Una manera senzilla de millorar la interacció amb els clients a través de les xarxes socials i les aplicacions de missatgeria.
Respon a preguntes freqüents, consultes sobre els teus productes i una ajuda personalitzada en el processament de les comandes. A més, si disposeu d'una botiga en línia a Shopify, podreu sincronitzar catàlegs de productes, actualització de comandes i dades dels clients.
Pots utilitzar Manychat per a la realització de campanyes específiques del teu ecommerce, així com l'enviament de promocions personalitzades. Destaca pel seu fàcil ús, sense necessitat de tenir experiència prèvia en programació, aconseguint una millor interacció amb els teus clients.
Avantatges més destacats d'aquesta plataforma:
- Integració amb Facebook Messenger i Shopify.
- Participació multicanal.
- Constructor visual de xatbot fàcil d'usar.
Quins beneficis t'ofereixen els xatbots per al teu ecommerce?
Per finalitzar i després d'haver-te presentat diversos xatbots per a la gestió d' ecommerce, t'expliquem quins beneficis específics t'ofereixen i com et poden ajudar a millorar el teu projecte en línia.
1. Assistència Instantània: Els xatbots poden respondre de manera immediata a les consultes dels clients, millorant l'experiència de l'usuari i reduint considerablement els temps d'espera.
2. Disponibilitat 24/7: : Estan disponibles les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, podent, els clients, rebre ajuda en qualsevol moment.
3. Personalització: Poden oferir recomanacions personalitzades basades en l'historial de compres i preferències del client, augmentant les vendes i la satisfacció del client.
4. Reducció de l'Abandó de Carrets: Els xatbots poden enviar recordatoris i oferir assistència en temps real per completar les compres, ajudant a reduir el nombre de carrets abandonats.
5. Millora de la Conversió: En proporcionar respostes ràpides i precises, els xatbots poden ajudar a convertir els visitants en clients, millorant les taxes de conversió.
6. Eficiència: Automatitzen tasques repetitives i alliberen temps perquè el personal es concentri en tasques més complexes.
7. Millora de la Reputació Online: En oferir un servei al client eficient i constant, els xatbots poden millorar la percepció i la reputació de la marca.
Si necessites més informació i assessorament de xatbots per a ecommerce, a Nubulus, et donem les millors propostes per al teu tipus de projecte. Contacta'ns!