Blog Nubulus
Les noves botigues de Facebook i Instagram
05/08/2020
Facebook Shop és la nova alternativa que ofereix la plataforma per a la venda en aquesta xarxa socials. Una alternativa creada en el moment precís, ja que enmig de la pandèmia els petits comerços han tancat.
Aquesta opció permetrà a molts venedors i petits comerciants posar-se en marxa a través de botigues online. Com funciona aquesta plataforma? Quines opcions de e-commerce estaran disponibles? A partir de quan podrà usar-se? Vegem-ho ara.
Com funcionarà Facebook Shop
Les botigues en Facebook ofereixen la possibilitat de reintegrar les exigències i necessitats del client d'avui. Per a ningú és un secret l'acomiadament de milers de treballadors a nivell mundial pel Covid-19. No obstant això, en aquests temps de crisis, les compres online i el delivery han sortit a flotació disparant-se sorprenentment.
Davant aquest escenari neix Facebook Shop, oferint l'oportunitat de crear una botiga online de manera fàcil i simple. La plataforma ofereix l'opció de personalitzar la botiga i crear el teu propi catàleg de productes. Encara que a l'inici sol es beneficiaran les petites empreses l'objectiu és que fins a les marques globals utilitzin aquesta aplicació.
Les botigues estaran vinculades a un perfil d'empresa creat inicialment a Facebook o Instagram. No es redirigirà a altres pàgines, el client podrà accedir a la botiga directament en el perfil de l'empresa. És molt probable que vegem amb més freqüència els anuncis publicitaris entre històries o els diferents posts.
La veritat és que connectar amb els clients ara serà molt més senzill. Això sens dubte impactarà favorablement l'activitat econòmica de molts comerços que fins avui havien quedat inactius.
Quines opcions de e-commerce estaran disponibles?
És cert que Instagram ja comptava amb una funció per a crear perfils de botigues. No obstant això, per a concretar la compra es redirigia al client a una altra pàgina web. Un aspecte particular d'aquesta nova alternativa és que tot el procés de compres es realitza dins de l'aplicació.
Instagram Shop estarà disponible en la barra de navegació com un accés directe. Les vendes estaran organitzades segons categoria i marca. Una altra de les opcions és que podràs etiquetar alguns productes que vulguis promocionar en les teves transmissions d'Instagram Live.
Shopify i WooCommerce són els aliats amb els quals la xarxa social treballa per a ampliar les eines de comerç ofertes. S'han proposat crear a part un sistema de punts i recompenses per a usar en els comerços que implementin la botiga.
El client podrà navegar entre els productes oferts en el catàleg i afegir el que desitgi al carret de compres. Un aspecte excel·lent és que podrà realitzar la cancel·lació en la mateixa aplicació. També se li donarà assistència per un xat de Messenger o Instagram Direct.
A partir de quan podrà usar-se?
La nova eina Facebook Shops ja està disponible als Estats Units. Es pretén que en les pròximes semanes estigui disponible en altres regions. Encara no se sap en quina data estarà disponible aquesta alternativa a Espanya o Amèrica Llatina.
S'estipula que la botiga Instagram Shops estaria disponible a partir de l'estiu, però sense data establerta. Un altre aspecte que es desconeix és si aquesta nova eina deixarà sense efecte al Marketplace ja existent.