Blog Nubulus
La newsletter, una aliada en la comunicació entre el teu negoci i els clients.
10/09/2021
Què és una newsletter?
La newsletter o el butlletí de notícies és una publicació digital periòdica (pot ser diària, setmanal, mensual, bimensual o trimestral) que es distribueix mitjançant correu electrònic i conté informació i novetats rellevants i d'interès sobre un negoci o el sector al qual pertany, poden ser ofertes, promocions, novetats o contingut de valor, entre altres.
Els usuaris que reben la newsletter solen ser subscriptors del negoci, el que significa que han mostrat anteriorment un interès per aquest i han acceptat el consentiment per rebre aquest tipus de comunicacions. Cal remarcar que només s’hauria d’enviar la newsletter a aquells usuaris que hagin acceptat rebre-la.
Beneficis de la newsletter pel teu negoci:
- L’usuari que rep la newsletter ja té un interès previ pel teu negoci, sector, servei o producte. Ha donat consentiment per rebre-la i sap que es pot donar de baixa en qualsevol moment, convertint-la d’aquesta manera en una comunicació permissiva, que no el molesta.
- És una eina de màrqueting molt econòmica i senzilla d’utilitzar. Té un baix cost en relació amb altres eines.
- Crea i reforça la relació amb el client, t’ajuda a crear relacions de confiança, ja que la comunicació via correu electrònic és directa i personal, si proporciones al client contingut de valor, acabaràs fidelitzant-lo.
- Atreu tràfic de qualitat a la pàgina web o botiga online, ja que conté enllaços i CTA (cries a l’acció), així doncs, el tràfic que atreus respon positivament al producte.
- Augmenta la probabilitat de venda del producte o servei, ja que està informant sobre promocions i informacions a usuaris que desitgen rebre-les.
- Si aportes contingut de valor i d’interès, t’ajuda a crear autoritat i et converteix en un referent en el sector.
- Et permet mesurar els resultats, ja que t’aporta informació sobre l’abast, el nombre de clics, les obertures, etc.
- Una newsletter ben feta, amb informació d’interès per l’usuari, aporta als clients un valor afegit.
- La newsletter és personalitzable amb el nom de cada client, convertint-la així amb una comunicació més estreta entre el negoci i el client.
- Millora el reconeixement i la imatge de marca, ja que el que comuniques i com ho comuniques forma part de la personalitat d’aquesta.
Tips per crear una newsletter efectiva:
- Has de tenir una bona base de dades actualitzada, com més gran i més activa sigui aquesta, més probabilitat tindràs d’aconseguir els objectius.
- Abans de redactar-la, és important que tinguis clar l’objectiu, saber què vols comunicar, a qui li vols comunicar i per què aquesta informació serà del seu interès.
- La newsletter ha de mantenir una periodicitat, per tant, sigues constant. Crea un hàbit en els teus clients fixant un dia concret per enviar-la sempre (per exemple, si és mensual podria ser el primer dimarts de cada mes).
- Crea un disseny atractiu, corporatiu, responsive (que s’adapti a tot tipus de dispositius) i amb una lectura senzilla.
- Personalitza la newsletter. Com més s’ajusti el contingut d’aquesta al client, major efectivitat tindrà.
- Fes una bona segmentació dels teus clients, perquè cada segment rebi la informació adaptada al tipus de públic.
- Utilitza assumptes breus i atractius, ja que és el que portarà a l’usuari a obrir-lo o a eliminar-lo.
- Afegeix CTA (crides a l’acció) per aconseguir els objectius, ja siguin vendes, tràfic a la web, seguidors o reconeixement de marca, entre altres.
- Evita utilitzar paraules associades a spam en l’assumpte per tal d’evitar que es filtri i no arribi al seu destinatari.
- Envia una prova abans d’enviar la definitiva. Comprova que tot està correcte (informació, enllaços, ortografia, etc.)
- Mesura els resultats de cada newsletter, t’ajudarà a extreure conclusions sobre si el contingut és d’interès, has de seguir la línia o bé has de canviar-la.
Si encara no t’hem convençut, aquí et donem algunes dades que t'ajudaran a fer-ho:
- El correu electrònic té un cicle de vida molt superior al de les xarxes socials.
- El correu electrònic és el primer canal en generació de leads pel 89% dels professionals.
- El 80% dels consumidors prefereix el correu electrònic com a canal de comunicacions relacionades amb el màrqueting.
- Fer màrqueting via el correu electrònic té un ROI (retorn d’inversió) del 4300%, molt superior al dels altres mitjans digitals.
Com pots observar, la newsletter creada adequadament és una excel·lent eina per aconseguir els teus objectius i aportar valor als teus clients, i que no requereix una elevada inversió. Si t’has decidit i necessites ajuda, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'acompanyem i assessorem en tot el procés de transformació digital del teu negoci per assegurar-ne l'èxit. T’oferim un assessorament personalitzat per crear newsletter adequades per donar valor a la teva marca.