Blog Nubulus
La importància d’un bon packaging.
07/10/2021
Què és el packaging?
El packaging és una paraula anglesa que fa referència a l’envàs, embolcall, empaquetat o etiquetat d’un producte.
El terme packaging compren dos objectius, el funcional, perquè s’encarregarà de protegir el producte durant la venda, el transport, la manipulació i distribució fins a arribar al seu destí; i el comunicacional, perquè serà l’encarregat de transmetre la informació sobre el producte i comprendrà les tècniques de màrqueting dirigides a captar l’atenció dels consumidors, el seu interès i aconseguir que comprin el producte.
El packaging és la carta de presentació del nostre producte, així doncs, haurà de ser original, atractiu i impactant per poder captar l’atenció del públic.
Un bon packaging serà un dels eixos fonamentals del producte, ja que ens pot ajudar a potenciar-ne les vendes, així doncs serà un factor que contribuirà a l’èxit o al fracàs del producte.
Tipus de packaging:
Hi ha tres tipus de packaging diferents segons la seva funció, els quals ens podran ser útils per crear un concepte o història característics que cridin l’atenció dels consumidors. Són els següents:
- Packaging Primari: és l’envàs que té contacte directe amb el producte i que no es pot separar d’aquest, ja que el sosté. Per exemple, una ampolla o bé una barra de pintallavis.
- Packaging Secundari: és un nivell superior a l’anterior, agrupa un conjunt de productes, conté diferents unitats del mateix producte, com per exemple una caixa que conté ampolles o barres de pintallavis.
- Packaging Terciari: és aquell que té per finalitat la protecció del producte en el transport i transmetre la imatge de marca. Per tant, és el més resistent. Un exemple seria les caixes grans cartó o bé els palets.
Beneficis d’un bon packaging per la teva marca:
- Augmenta el valor percebut del producte. Si als clients el nostre producte els entra pels ulls, els sembla atractiu i és coherent amb la marca, pot augmentar la percepció del seu valor. Així doncs, estaran disposats a pagar un preu més alt per aquest.
- Incrementa la demanda. Si el packaging del teu producte és atractiu, crida l’atenció i sedueix al client, aconseguirà augmentar l'interès i la demanda cap a aquest.
- Et diferencia de la competència. Gràcies a un bon packaging el teu producte pot destacar enfront de la competència, fent el producte millor i més vistós. Per tant, factors com el disseny, la qualitat, la responsabilitat ecològica o social, i l’ergonomia seran aspectes diferenciadors que es tindran en compte pels clients.
- Fidelitza clients. Si aconsegueixes que el packaging del teu producte respongui als valors, les necessitats i als gustos del teu públic objectiu, no només et consumiran pel teu producte en si mateix sinó també per la seva experiència d’entrega i presentació. Un bon packaging aconsegueix que els consumidors et recordin a simple vista, ens identifiquin amb valors positius, i per tant, ens escullin abans que als altres.
- Millora els resultats en productes estacionals o en promoció. Introduir un nou packaging en moments de promoció o d’estacionalitat (com Nadal o l’estiu), serà un reclam ideal, que ajudarà a fer que les vendes augmentin.
- Augmenta la sostenibilitat / redueix costos. Les millores en el material i en l'eficiència d’aquest poden suposar a llarg termini un estalvi per la marca. A més, un packaging sostenible pot aportar un benefici social i una millora de la imatge de marca gràcies a la responsabilitat social corporativa.
- Ajuda a la identificació, comunica i li dona visibilitat. Un packaging atractiu i que cridi l’atenció, no passa desapercebut del consumidor. Farà que aquest reconegui el producte abans que el de la competència, fent així més senzill que porti a terme la compra.