Actualitat Nubulus

Google caigut, Què va passar?

15/05/2023

La setmana passada Google, va començar a donar problemes als seus serveis i els usuaris també van detectar incidències, en alguns serveis en línia, com Spotify. La veritat és que hi va haver tot un enrenou davant aquesta caiguda i es va originar un autèntic caos, durant els primers minuts del fet. A l'article d'avui, us expliquem quines van ser les causes d'aquesta caiguda de Google.

Com bé vas poder observar, no es podien fer cerques i tampoc accedir a la web de forma generalitzada, a diversos punts d'Europa. Els problemes al núvol i altres eines, per tant, es van centrar en el continent europeu. Aquesta problemàtica, afecte a Google, Gmail, Youtube i altres serveis.

Origen de la caiguda de Google


L'epicentre de la caiguda de Google sembla ser un centre de dades a París. Segons les informacions recollides, hi va haver una infiltració d'aigua al lloc, provocant la fallada de diversos clústers, afectant el funcionament de nombrosos serveis. També, segons hem pogut llegir a diversos mitjans, a causa d'aquest incident, hi va haver 3 persones afectades, que van ser convenientment ateses i estan fora de perill.

La veritat és que, aquesta és la tercera interrupció mundial que experimenta, un proveïdor de núvol els últims mesos. Al novembre, Amazon Web Services va patir una apagada de més de 5 hores i Microsoft Azure va viure una situació similar al mes d'octubre.

Problemàtiques de tenir “tot” al núvol.


Quan succeeixen aquest tipus d'incidents, sempre es planeta la problemàtica de tenir-ho tot al núvol i quins aspectes, no tan positius, té aquesta opció. A continuació, t'expliquem aquests aspectes, perquè en sigues conscient:

1.- Seguretat: És un dels principals problemes dels sistemes, que usen el núvol. Basar-se única i exclusivament a internet, incrementa la vulnerabilitat i els atacs. Però la veritat és que tots els sistemes de TI moderns, estan connectats a Internet.

La nostra recomanació és que, estudiïs i examinis molt bé, la política de seguretat del proveïdor.

2.- Temps d'inactivitat: El núvol fa que l'organització depengui de la confiança de la vostra connexió a internet. També has de tenir en compte que fins i tot els proveïdors més fiables pateixen problemes de sistema, originant interrupcions i inactivitat. Sense anar més lluny, Apple, el 2005, va patir una interrupció de més de 7 hores.

3- Problemes de compatibilitat: Un altre problema dels sistemes basats en el núvol és la incompatibilitat amb tots els sistemes de TI d'una empresa. És lopció més rendible per a les empreses, però la companyia, ha de reemplaçar infraestructures de TI, existents.

4.- Dificultats en l'atenció al client: En uns primers moments l'atenció al client d'aquest tipus de proveïdors era força dificultosa, afortunadament, això ha anat canviat per bé, actualment. Per això, és molt important que també tinguis en compte aquest aspecte.

Rebre una bona atenció al client i per diversos canals és vital, especialment, en situacions de caiguda del sistema. És en aquests moments crítics, en què el proveïdor t'ha de respondre a l'alçada, perquè així puguis restablir la teva activitat com més aviat millor.

De vegades és millor pagar una mica més per un servei i tenir autèntics professionals en la matèria. A banda dels aspectes tècnics d'aquest servei, heu de preguntar quines són les vies d'atenció al client i els temps d'espera a les respostes. És preferible pagar una mica més pel servei i que quan necessitis contactar-hi, sigui de manera senzilla i sense llargs períodes d'espera.

Dit això, La bona notícia sobre això?, va ser reparat en poc temps, ateses les circumstàncies. Això sí, molts vam ser els que vam perdre els nervis davant la impossibilitat de no poder accedir a certes eines. Va ser aquí, quan potser, tots ens vam plantejar allò que depenem d'una cosa tan senzilla, com un compte de correu electrònic.

Esperem, no tornar a patir una caiguda de Google en molt de temps, per poder continuar bregant amb el nostre dia a dia. Però aquest fet, ens ha de servir per reflexionar i buscar altres alternatives per guardar tota la nostra documentació, fotografies, música…

Haurem de treure temps d'aquests dies per buscar altres alternatives d'emmagatzematge. Ens veiem a la propera entrada del bloc!

Empreses que han confiat en nosaltres.