Actualitat Nubulus

Com millorar el Google EAT de la teva web?

14/12/2021

Què és Google EAT? 

Aquesta novetat fa referència a tres factors als quals Google dona una gran importància pel posicionament web. Concretament, EAT és l'acrònim d'Expertise (experiència), Authoritativeness (autoritat) i Trustworthiness (confiança). A continuació ens centrarem en què fan referència aquests tres conceptes. 

En primer lloc, Experise (experiència) tracta sobre lo experta que és una pàgina web respecte a un tema, que tingui un alt coneixement sobre una matèria, valorant positivament el contingut que crea un expert en la disciplina. 

En segon lloc, Authoritativeness (autoritat) es refereix a la reputació de la pàgina web. Aquest factor té en compte els enllaços entrants a la web, els anys que porta activa, si és d'una organització oficial, etc. Així doncs, com més autoritat tingui la web, millor la posicionarà Google. 

Finalment, Trustworthiness (confiança) està relacionat amb lo transparent, lo precís, lo justa que és una pàgina web i els continguts que es troben en aquesta. Per valorar aquest ítem, té en compte factors com que la web tingui informació de contacte, que indiqui l'autoria dels continguts o bé quines fonts d'informació utilitza per a elaborar els seus continguts. 

  

Consells per millorar Google EAT de la teva pàgina web. 

1. Exposa en la teva pàgina web l'experiència de l'equip que hi ha al darrere. 

Acompanya el contingut que es publica en la pàgina web dels noms i cognoms del membre de l'equip que n'és l'autor i afegeix informació sobre la seva experiència professional i formació, en comptes de fer-ho anònimament. 

 

2. Cita les fonts d'on treus la informació i comprova que les dades són verídiques. 

Com has vist en el criteri de Confiança, Google valora que la informació de la web sigui precisa i s'ajusti a la realitat, per això és important que extreguis la informació d'estudis, fonts oficials o pàgines que continguin informació de qualitat

  

3. Actualitza periòdicament els continguts de la web. 

Perquè el contingut de la teva pàgina web sigui útil pels usuaris i precís, cal que mantinguis la pàgina web actualitzada dels canvis i novetats que es produeixen respecte a la matèria de la qual et vols posicionar com un expert. 

  

4. Crea una bona estratègia de link building

El link building consisteix a construir una xarxa d'enllaços o back links que portin a una pàgina web des d'altres llocs web, donant-li autoritat. És a dir, el link building és una manera d'incrementar el rendiment d'una pàgina web mitjançant referències de qualitat en altres pàgines. 

Així doncs, com més pàgines de qualitat enllacin la teva pàgina web, més reputació tindrà per Google i, per tant, li donarà un millor posicionament. 

Cal recordar que per Google no tot s'hi val i l'intercanvi i el pagament pels enllaços està penalitzat. 

  

5. Aconsegueix que els teus clients et donin ressenyes.  

Com ja hem dit en altres publicacions, Google interpreta les ressenyes com la reputació que té un negoci. Així doncs posa en pràctica estratègies per atreure més ressenyes, i contesta-les encara que siguin negatives.

  

Si necessites ajuda per millorar el posicionament SEO de la teva pàgina web, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t'assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci. 

Empreses que han confiat en nosaltres.