Blog Nubulus
Beneficis de l'ús de la IA al sector hoteler.
03/07/2023
La Intel·ligència Artificial està revolucionant pràcticament tots els sectors i el sector hoteler, n'és un. Gràcies a l'ús de la IA als hotels es pot millorar l'atenció al client, optimitzar l'eficiència operativa i personalitzar l'experiència de l'usuari. Si vols saber més sobre tot allò que la intel·ligència artificial pot fer pel sector hoteler, no et perdis aquest article. Et sorprendrà!
1.-Chatbost i Assistents Virtuals: Si alguna cosa pot fer per tu la IA a l'àmbit dels hotels, és millorar l'atenció del client considerablement.
Atén els teus clients en temps real, és capaç de resoldre problemàtiques i fer recomanacions personals a cada usuari.
Els hotels que ja estan gaudint de la IA en la gestió dels mateixos, han notat una millora considerable en la satisfacció del client, l'agilitació de processos i les gestions típiques d'un hotel.
2.-Sistema d'Intel·ligència Artificial: No només pot millorar tot allò relacionat amb l'atenció al client, sinó que t'ajuda a agilitzar l'organització i la gestió interna d'aquest.
Són molts els aspectes en què la IA us pot fer la vida molt més fàcil, com, per exemple, en la gestió i control de l'inventari, la reserva d'habitacions i en l'organització dels horaris del personal de l'hotel.
Una manera senzilla i molt més eficient de gestionar tota la part interna de l'hotel, que us sorprendrà pels seus beneficis i avantatges.
3.-Una autèntica millora en l'experiència d'usuari: Cada cop som més conscients que cal millorar l'experiència de l'usuari el màxim possible, així trobareu molt millor el que esteu buscant i d'una manera més senzilla.
Ofereix un servei personalitzat en base a les preferències dels hostes, daquesta manera, la IA, pot oferir guies específiques, quines galeries dart visitar o tours específics dinterès per a lusuari.
Beneficis de la IA al sector dels hotels.
-Millora latenció del client: La majoria dusuaris reconeixen que els agradaria que el sector hoteler tingués un portal dassistència automàtica o servei intel·ligència, per atendre de manera més eficaç i ràpida als seus dubtes.
-Optimització del rendiment operatiu: Gràcies a la IA podràs optimitzar el rendiment dels teus treballadors i derivar-los a un altre tipus de tasques més específiques, podent dedicar així més temps, a aquells dubtes específics o incidències relacionades amb l'hotel.
-Assistència simultània: Amb la intel·ligència artificial podràs atendre diverses demandes, preguntes o dubtes alhora, d'una manera més fàcil i eficient per al client.
-Rapidesa en les respostes: Podràs respondre molt més ràpidament als teus clients, especialment quan estan interessats a fer quant abans una reserva. En canvi, si has d'esperar “a cua” a ser atesos, probablement desisteixen i busquen opcions més ràpides.
-Reducció dels costos: Podràs reduir costos considerablement si comences a fer servir la IA per a les gestions més repetitives de l'hotel, igual que podràs automatitzar certs processos del dia a dia, per resoldre'ls de manera més eficient.
Aquests són només alguns dels aspectes en què la intel·ligència artificial et pot ajudar en la gestió del teu hotel, però n'hi ha força més que, si en un futur, vols seguir optimitzant processos, ho podràs fer.
El que és clar és que facilita i ajuda a reduir costos, especialment en la part d'atenció al client i en la gestió pròpia de l'hotel, tant a nivell extern com intern, així que potser és hora per posar-se les piles amb la IA, també als hotels.
Conclusió.
La IA ha vingut per quedar-se i malgrat les múltiples veus en contra, en determinats assumptes, la veritat és que, també és molt beneficiosa per facilitar-nos tasques del dia a dia, tant a la nostra vida personal, com a les empreses.
Poder millorar i agilitzar l'atenció al client, especialment en dates de temporada alta, com pot ser a l'estiu, farà que arribis a més públic i que aquest públic quedi més content i satisfet per l'atenció rebuda.
Igualment, gestionar un hotel a nivell intern, requereix moltíssimes gestions i processos que, si us pares a pensar, a més són repetitius i gràcies a la intel·ligència artificial i l'automatització, et serà molt més fàcil.
Ens veiem a la propera entrada del bloc.