Blog Nubulus
Avantatges de l'anàlisi de paraules clau
05/09/2023
És el procés pel qual s'analitzen els termes de cerca , per així poder determinar quins són els millors per al teu projecte.
Els factors per avaluar l'anàlisi de paraules clau són: Volum mensual de cerca, nivell de competència a les SERP i potencial de conversió.
Avui, més que mai, fer una bona anàlisi de paraules clau és totalment necessari, per poder anar guanyant posicions i aparèixer als primers resultats de cerca de Google.
Quins són els avantatges de l'anàlisi de paraules clau?
L'elecció dels termes adequats pot millorar o perjudicar els teus esforços SEO, per això, la importància que l'elecció de les teves paraules clau, sigui la correcta.
Una anàlisi adequada t'assegura:
-Possibilitat d'anar-te posicionant a les primeres posicions.
-Atreure trànsit concret i específic al teu lloc web.
-Tinguin una quantitat òptima de cerques mensuals.
-Generin un ROI positiu.
Aquests 4 aspectes, són els que faran que a poc a poc, el teu lloc web es vagi consolidant i guanyant posicions als principals cercadors d'internet. Per aconseguir una anàlisi de paraules clau adequada i específica per al teu projecte, et recomanem que et posis en mans de professionals i amb prou experiència, en aquest tipus de projectes.
Passos per analitzar paraules clau.
A continuació, et detallem els principals passos per fer una anàlisi de paraules clau.
1.-Determinar les Keywords per al teu projecte.
Cal determinar quines paraules clau són millors per al teu projecte, quins posicionaran millor, grau de dificultat i quins són més rendibles treballar, perquè el teu lloc web vagi guanyant posicions a Google, davant dels teus principals competidors.
2.-Estimar la rendibilitat.
Consisteix a esbrinar si els usuaris que busquen aquestes paraules clau tenen probabilitat de convertir en el futur.
3.-Volum de cerca.
Cal analitzar el volum de cerca mensual, les paraules clau amb més volum de cerca, solen ser les millors, a més cerques, més trànsit potencial a la teva web. Tot i que, en això cal matisar, perquè que tinguis moltes cerques, de vegades, no vol dir que tinguin una intencionalitat comercial.
4.-Identificar la tendència.
És important observar com han evolucionat les cerques de cada paraula clau per anar prenent decisions sobre això. Treballar les paraules clau, porta molta feina, cal crear el contingut, aquest contingut ha de ser rellevant i d'interès per a la teva comunitat i és un procés que requereix molt esforç i treball.
Per això, la importància d'anar observant com van evolucionant aquestes paraules clau i si val la pena, continuar invertint-hi els nostres esforços o cal fer algunes modificacions sobre això.
Per tant, podem dir que els 4 factors clau que intervenen a l'hora d'analitzar paraules clau són:
-Dificultat del terme.
-Rendibilitat.
-Volum de cerca.
-Popularitat.
Com treballar les paraules clau al contingut.
Quan tinguis seleccionades les paraules clau més òptimes per al teu lloc web, arriba el moment de treballar el contingut i per això, has de tenir en compte una sèrie d'aspectes que et detallem a continuació:
1.-Originalitat: Si alguna cosa valora Google positivament, és l'originalitat que ofereix un lloc web al contingut. Heu de crear un contingut rellevant, d'interès i original. Com bé sabràs, si Google detecta que el contingut de la teva web és duplicat o copiat, et podria penalitzar.
2.-Actualitat: Un altre dels aspectes que has de tenir en compte a l'hora de treballar el contingut del teu lloc web, és l'actualitat, contingut d'interès en aquests moments i que no estigui desactualitzat.
3.-Contingut compartit: Si ofereixes un contingut de qualitat i d'interès per al teu públic objectiu, tindràs moltes més possibilitats que aquest, sigui compartit per altres usuaris a les seves xarxes socials i aconseguiràs un abast més gran.
4.-Rellevància: Cal treballar el contingut tenint en compte les paraules clau, però cal no oblidar, que aquest contingut ha de ser d'interès i rellevant per a la teva comunitat, has d'escriure per a ells i oferir el tipus de contingut que esperen del teu projecte.
5.-Qualitat: És necessari oferir un contingut de qualitat, ben estructurat, incorporar imatges o vídeos perquè sigui més amè, adaptat al nostre públic i amb un estil propi.
Si tens en compte aquests aspectes, sens dubte, el teu lloc web anirà adquirint cada vegada més rellevància i aniràs ascendint posicions a Google. Per a més informació o si vols iniciar un projecte treballant el SEO de manera adequada, no dubtis a contactar amb nosaltres. T'esperem!