Fins el dia d’avui, sabíem que quatre elements de la
fitxa de Google My Business que tenen
influència directa en el posicionament del negoci al cercador, aquests són el nom del negoci, la categoria, el
lloc web i les
ressenyes.
Aquest mes, descobrim un cinquè element que influeix directament en la classificació del negoci, i són els atributs d’identitat.
Què són els atributs i on els podem trobar?
Per trobar els atributs, primerament hem d’iniciar sessió al compte on tinguem la
fitxa del nostre negoci i fer clic en l’apartat d’informació del
panel intern de Google My Business. Lliscant cap a baix de la finestra trobarem un apartat que posa
“De l’empresa”, el qual hem de seleccionar per editar.
Un cop seleccionada l’edició de l’apartat, trobarem un llistat d’atributs disponibles, entre els quals seleccionarem els que identifiquin el nostre negoci.
Els
atributs que hàgim afegit de la nostra empresa apareixeran en la nostra
fitxa, en el
paquet de tres cerques relacionades i a
Google Maps.



Per a què serveixen els atributs?
Els atributs d’identitat tenen una doble funcionalitat. Per una banda, donen informació als clients potencials del teu negoci, abans de visitar-lo per tal d’assegurar-se de que el negoci compta amb certs requisits que per ells poden ser rellevants, com per exemple, que sigui accessible en cadira de rodes. Per altra banda, t’ajuden a millorar el posicionament del negoci en cerques específiques dels usuaris. Per exemple, en el cas d’un restaurant mexicà, si té l’atribut d’ ”accessible en cadira de rodes” i la seva competència no, en el moment que un usuari faci la cerca “Restaurant mexicà accessible en cadira de rodes”, el nostre restaurant apareixerà en primera posició perquè Google et considerarà el resultat més adequat davant dels interessos que mostra l’usuari en la cerca en qüestió.
Quins atributs hi ha per cada categoria?
Actualment, no existeix un llistat específic on es mostrin els atributs possibles associats a cada categoria existent. Per tant, l’única opció és editar els atributs de la teva
fitxa i comprovar quin
llistat d’atributs t’apareixen en funció de la categoria escollida pel teu negoci.
Els
atributs de la teva
fitxa de Google My Business, els has de revisar contínuament, ja que Google, revisa i inclou nous atributs de tant en tant. Per tant, haurem d’estar alerta per si les actualitzacions d’aquests poden ser interessants per la nostra empresa.
Si un membre de la competència està utilitzant un atribut d’identitat que a tu no t’apareix, significa que està utilitzant una categoria diferent de la que tu utilitzes. Si tu també vols poder utilitzar el seu atribut, et donem un tip: canvia la teva categoria de negoci per la que el teu competidor utilitza, afegeix l’atribut en qüestió i canvia de nou a la teva categoria però mantenint en la teva fitxa l’atribut!