Blog Nubulus
10 Empreses que usen la impressió 3D Et sorprendran!
14/07/2023
Benvingut al món de la impressió 3D i el seu impacte a la innovació empresarial. En aquest article, us presentarem deu empreses que estan utilitzant la impressió 3D de manera innovadora.
Descobreix com aquesta tecnologia està revolucionant la manera com les empreses produeixen i dissenyen productes, i com estan aprofitant el seu potencial per millorar els seus processos de negoci i reduir costos!
La innovació a l'abast de la impressió 3D
Cada cop més empreses innovadores estan explorant les possibilitats de la impressió 3D, apropant la tecnologia al mercat i reduint la bretxa entre tots dos.
I és que a mesura que la impressió 3D s'integra a les empreses, es converteix en una part cada cop més convencional de les mateixes. A continuació, presentem una llista de 10 empreses que utilitzen la impressió 3D de manera innovadora:
Boeing
Boeing es troba entre les primeres empreses que van fer seva la tecnologia d'impressió 3D, fabricant més de 20.000 peces per a 10 avions diferents, tant comercials com militars. Així mateix, la firma ha arribat a imprimir una cabina d'avió sencera usant impressores Stratasys 3D.
Ford
Des de 1980, Ford ha estat utilitzant impressió 3D en el procés de fabricació. Segons s'indica a la pàgina web corporativa de Ford, la impressió 3D ha permès a la companyia realitzar processos que, de manera convencional, haurien requerit un pressupost de 500.000 dòlars i quatre mesos de durada, en tan sols quatre dies i per un preu de $ 3.000
American Pearl
American Pearl ofereix una proposta innovadora als seus clients: la possibilitat de dissenyar joies personalitzades escollint el metall, les pedres precioses i fins i tot els diamants mitjançant una plataforma en línia. Aquests dissenys són després impresos en 3D per crear peces úniques de joieria.
Nike
Per Nike, la impressió 3D ha estat un gran impulsor del seu creixement i ha registrat un augment del 13% per a l'últim trimestre. La firma esportiva ha fet servir impressores 3D per produir els tacs dels jugadors del Super Bowl 2014 per als models Vapor Carbon Elite i Nike Vapor Laser Talon.
Així mateix, Nike té plans de continuar utilitzant la impressió 3D per al futur proper.
General Electric
General Electric ha realitzat una important inversió en impressió 3D per produir més de 85.000 injectors de combustible per als nous motors a reacció Leap. Gràcies a aquesta tecnologia, els filtres poden ser fabricats en una sola peça de metall, la qual cosa dóna lloc a un producte significativament més resistent i lleuger.
DIY Rockets
DIY Rockets és una companyia espacial que el darrer any va llançar una campanya amb l'objectiu de reduir els preus de recerca a l'espai. Per això, va iniciar un concurs en què la meta consisteix a desenvolupar motors per a coets mitjançant la impressió 3D, amb l'única condició que els dissenys fossin de codi obert. El triomfador, que per cert va guanyar $5.000, es va valer de Shapeways per ajudar-lo a crear el disseny que va presentar.
Hershey´s
3D Systems ha treballat en col·laboració amb Hershey's per desenvolupar una impressora que permeti crear productes comestibles, com ara xocolata. La impressió 3D aplicada a la creació d'aliments no és una cosa nova, ja que Sugar Lab, una companyia líder en impressió 3D, ha imprès prèviament gel i dolços.
Hasbro
Hasbro i 3D Systems van signar un acord de col·laboració per aplicar impressió 3D en el disseny i creació de joguines per a nens. Fins i tot, la companyia compta amb diverses franquícies que es podrien beneficiar d'aquesta tecnologia, com My Little Pony, Playskool o Barrio Sésamo.
Matter.io
Matter.io és una empresa creada per un equip d'enginyers de Cornell i MIT que cerca aprofitar-se de l'ampli món de dissenys d'impressió 3D a la xarxa. Des de la plataforma, els usuaris poden carregar, personalitzar i descarregar els seus dissenys abans d'enviar-los a Shapeways per imprimir-los o que l'imprimeixin a casa seva.
MakieLab
MakieLab permet als clients personalitzar cada detall del seu propi canell de termoplàstic, des de la cara, els ulls, la mandíbula i el somriure fins als cabells i altres aspectes. Aquesta atenció personalitzada no només ofereix una experiència única, sinó que també contribueix al medi ambient en generar menys residus a la producció.
Aquestes són només algunes de les empreses que ha introduït el 3D, aconseguint a més a més estalviar considerablement en els seus processos. Si necessites assessorament, no dubtis en contactar amb nosaltres.
Ens veiem a la propera entrada del bloc!