Actualitat

Mobile first Index

11/05/2020 0:00:00

Què és Mobile First Index i com pot afectar-te?

Avui per avui, no podem concebre les nostres vides sense tenir els nostres dispositius mòbils a la mà. Aquests, s'han convertit en el mitjà de navegació preferit de molts usuaris d'Internet, fins i tot, per sobre dels dispositius de sobretaula.

Per aquesta raó, al març de 2018, Google va canviar els criteris per a la indexació de e-Commerce i pàgines web i, des de llavors, atorga major importància a la versió mòbil en el moment de rastrejar-los i indexar-los. Vegem de què es tracta. 

Què és Mobile First Index?

El Mobile First Index no és més que el criteri de referència que utilitza Google per a incloure a una pàgina web en els primers llocs de la llista de cerques. 

No hay texto alternativo para esta imagen

Aquest criteri consisteix a atorgar els tan anhelats primers llocs de la llista a aquells llocs que estiguin correctament adaptats per a la seva visualització des de dispositius mòbils, com a prioritat davant la seva versió per a desktop. 

Com afecta?

Si tens una pàgina o un e-Commerce que no està adaptat a tota classe de dispositius (mobile i desktop), t'arrisques al fet que Google et posicioni desfavorablement en la llista de cerca. 

Et col·locarà molt per sota d'aquells llocs que sí que disposen d'una versió mòbil en ple funcionament. Per tant, és necessari corregir aquest aspecte, per a poder millorar el SEO de la teva e-Commerce o de la teva pàgina.

No hay texto alternativo para esta imagen

Com més a baix et trobis en la llista de resultats del motor de cerca, menor quantitat de trànsit aconseguiràs canalitzar cap al teu web, la qual cosa es tradueix en menor quantitat de visites i vendes més baixes.

Tips per a millorar la teva pàgina web o e-Commerce

Per a llocs web

  • Dóna-li un disseny Responsive. Aquest tipus de disseny farà possible que el teu projecte estigui adaptat per a rebre visitants que ingressin a la teva pàgina des de dispositius mòbils, des d'un portàtil o des d'un PC de sobretaula per igual. Això evita que hagis de disposar d'una versió diferent per a cada tipus de dispositiu.
  • Utilitza dues URL diferents. En una, ofereix els continguts per a pàgines d'escriptori i, en l'altra, els que són per a mòbils. En realitat, fer-ho no és un problema en si per a Google, sempre que el seu bot de rastreig pugui diferenciar-les.
  • Utilitza un servidor dinàmic. També existeix l'opció de compartir continguts diferents a través d'una mateixa URL, sense importar la classe de dispositiu que utilitzi. Pot resultar una mica una miqueta treballós des de la perspectiva tècnica, però pot donar bons resultats. 

Per a totes aquestes opcions, Google posa a la disposició dels usuaris un material d'orientació que pots consultar quan el necessitis.

Per a e-Commerce

  • Posa al teu usuari en primer lloc. L'experiència d'usuari és la prioritat perquè un e-Commerce guanyi clients i ambaixadors. S'enfoca a proporcionar a l'usuari una experiència de compra altament satisfactòria. 

Part d'això, consisteix a cuidar aspectes com la qualitat de les imatges i la grandària i tipus de lletres utilitzades. Cal que el lloc sigui molt visual, per la qual cosa el text ha de ser mínim i en un tipus de lletra que sigui completament llegible des de qualsevol dispositiu.

  • Vigila la velocitat de càrrega del lloc web. Aquesta haver de ser el més veloç possible. Per a aconseguir-ho, has d'utilitzar menús condensats i comptar amb imatges que siguin lleugeres. Google té una eina que serveix per a verificar si la teva pàgina web compleix amb aquest criteri. 
  • Mantingues el carret de compra sempre a la vista. D'aquesta forma estarà sempre accessible i reduiràs el risc que l'usuari l'abandoni. La millor ubicació és la cantonada superior dreta de la pantalla.
  • Mostra adequadament el teu contingut. La millor manera de fer-ho és en orientació vertical i no horitzontal. D'aquesta manera, l'usuari no haurà de voltejar el mòbil i podrà fer scroll fàcilment.

T’escoltem i ajudem amb…

Transformació Digital

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si la teva empresa no ha fet el salt al món digital i vols fer-ho acompanyat amb confiança, coneixement i una estratègia adequada, t’orientem i ajudem a realitzar el procés de digitalització de manera àgil i beneficiosa per al teu negoci.

Transformació Digital
Transformació Digital

Disseny Web / e-Commerce

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si necessites una pàgina web o una botiga online o bé vols renovar-la, creem el lloc que respon a les teves necessitats i que no caduca, sinó que evoluciona estèticament. Un lloc àgil i que facilita la navegació dels teus clients.

Disseny Web / e-Commerce
Disseny Web / e-Commerce

Google Mybusiness & Bing Places

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Gestionem el teu negoci als mapes i als directoris apropiats.

Google Mybusiness & Bing Places
Google Mybusiness & Bing Places

Desenvolupament de projectes a mida

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols automatitzar un servei o integrar eines que utilitzes a diari en el teu negoci, duem a terme tot el procés segons les teves necessitats, perquè guanyis en rendibilitat i connexió entre els diferents departaments de l’empresa.

Desenvolupament de projectes a mida
Desenvolupament de projectes a mida

Experiències Inmersives

T’escoltem i ajudem amb…

18/02/2019 0:00:00

Si vols oferir als teus clients una experiència diferent que els apropi i ajudi a connectar amb el teu negoci, t’oferim tours virtuals amb càmera 360º per a Google My Business, i altres vivències amb intel·ligència artificial.

Experiències Inmersives
Experiències Inmersives

Actualitat

Beneficis de l’estratègia de continguts

Actualitat

20/01/2021

Actualment, cada cop més empreses han iniciat la transformació digital i tenen presència a Internet i és que, segons Google, el 97% dels consumidors cerquen a les empreses, o bé al producte o servei que ofereixen aquestes a través d’Internet. El que hem de tenir clar és que si una empresa vol desenvolupar i enriquir la seva presència digital és essencial que desenvolupi una estratègia de continguts.

Beneficis de l’estratègia de continguts
Beneficis de l’estratègia de continguts

El nou rumb de WhatsApp: Més enllà de la missatgeria instantània

Actualitat

15/01/2021

Encara que WhatsApp és una de les aplicacions més utilitzades actualment a escala mundial, Mark Zuckerberg, el propietari actual de WhatsApp, no ha aconseguit trobar una forma eficient de monetitzar la famosa aplicació. És per això que, l'empresari estatunidenc, ha decidit redirigir WhatsApp, aprofitant la creixent demanda de serveis de compres online, amb l'objectiu d'obrir-se camí en el comerç electrònic.

El nou rumb de WhatsApp: Més enllà de la missatgeria instantània
El nou rumb de WhatsApp: Més enllà de la missatgeria instantània

Website wireframes: Què són i com diferenciar-los dels mockups i dels prototips

Actualitat

12/01/2021

Des de Nubulus sabem que aquests tres conceptes poden donar lloc a confusió quan un s'inicia al disseny web. I és completament normal, no només perquè poden ser paraules noves sinó perquè malauradament és freqüent trobar els seus significats intercanviats o, fins i tot, que se'n parli com si fossin conceptes sinònims. No obstant això, encara que tots ells facin referència a etapes del disseny web, descriuen fases diferents dins del flux de treball.

Website wireframes: Què són i com diferenciar-los dels mockups i dels prototips
Website wireframes: Què són i com diferenciar-los dels mockups i dels prototips

Diferència entre digitalització i transformació digital

Actualitat

07/01/2021

Cada dia són més les empreses que volen traslladar el seu negoci al món digital.

Diferència entre digitalització i transformació digital
Diferència entre digitalització i transformació digital

Què és AvaiBook?

Actualitat

02/09/2020

Què és AvaiBook?

Què és AvaiBook?
Què és AvaiBook?

Què és Google Guarantee?

Actualitat

28/08/2020

Què és Google Guarantee?

Què és Google Guarantee?
Què és Google Guarantee?

Instagram shop, la revolució de la venda online

Actualitat

05/08/2020

Instagram shop, la revolució de la venda online

Instagram shop, la revolució de la venda online
Instagram shop, la revolució de la venda online

Les noves botigues de Facebook i Instagram

Actualitat

05/08/2020

Les noves botigues de Facebook i Instagram

Les noves botigues de Facebook i Instagram
Les noves botigues de Facebook i Instagram

Així ens agrada treballar…

Innovant

Som programadors i no instal·ladors de plugins i plantilles. Planegem i creem programari propi i a mida per a cada client.

Prioritzant la Seguretat

És un dels aspectes principals que cuidem i treballem en tots els projectes.

Amb Visió

Actuem en el present però sempre pensant en el futur i les millors possibilitats per al teu negoci.

Amb Flexibilitat

Ens enfoquem en projectes que evolucionen i a la vegada són consistents en el temps, de manera que la seva gestió anys més tard continua sent actual.

Amb Compromís

Ens impliquem en cada projecte i estem al teu costat abans, durant i després del procés.

Aprenent de l’Experiència

La nostra trajectòria professional és una font de riquesa que ens inspira per a superar-nos dia a dia.

Volem que et teu projecte web i e-commerce enamori, sigui

visible i t’aporti les solucions que necessites.

En parlem?