Posicionament de Negoci
SEO Local
18/02/2019
En els últims anys, tenir presència a internet ha passat a ser un dels factors indiscutibles per aconseguir l’èxit del teu negoci. S’ha convertit en essencial que els usuaris puguin trobar-te en els cercadors en qualsevol moment, cosa que permetrà que et coneguin un major nombre de persones, i per tant, es converteixin en clients potencials.
Què és el SEO Local?
Per ser concisos, el SEO Local és aconseguir que els usuaris que fan una cerca a través d’Internet trobin el teu negoci en una ubicació geogràfica determinada. És especialment útil per aquells negocis que tenen un punt de venda físic (restaurants, gestories, concessionaris...).
Per exemple, la cerca d’un usuari podria ser “pizzeria Lleida” i el cercador, en aquest cas Google, mostrarà primerament el mapa, seguit per tres negocis i finalment un botó per veure un llistat de més negocis relacionats amb la cerca.
Per què és interessant pel teu negoci?
- El 50% dels usuaris que han fet una cerca local en el seu dispositiu mòbil, han visitat un negoci físic el mateix dia.
- El 34% dels usuaris que l’han fet amb ordinador o tauleta, han fet el mateix.
- El 18% de les cerques locals en dispositius mòbil es converteixen en una venda en el termini d’un dia.
- El 60% de la població de +18 anys busca serveis locals o informació sobre productes en dispositius mòbils.
- El 78% de les cerques locals en un dispositiu mòbil es converteixen en compres offline.
- El 71% dels usuaris cerquen la ubicació d’un negoci per confirmar que existeix abans d’anar-hi.
- El 33% de les cerques a través de dispositiu mòbil s’ha fet abans d’arribar a un negoci.
- El 25% diuen que s’informen online i compren físicament.
Com et podem ajudar a millorar el SEO local del teu negoci?
Lògicament, l’objectiu del teu negoci és aparèixer el primer en el moment en el qual un usuari fa una cerca pertinent. És necessari saber que els cercadors basen el posicionament dels negocis en els següents tres ítems:
- La proximitat, i per tant, la distància física entre l’usuari i el negoci.
- El prestigi, és a dir, la popularitat del negoci en qüestió dins de la zona geogràfica on es troba.
- La rellevància, dit d’una altra manera, la coincidència entre el negoci i el terme que l’usuari ha utilitzat per fer la cerca.
Tenint això en compte, el que has de fer en primer lloc és optimitzar la fitxa del teu negoci en el cercador (per exemple, en Google serà la fitxa del Google My Business). En segon lloc, a través de l’ús de citacions i microdades. En tercer lloc, utilitzant keywords i geolocalitzant les imatges. Finalment, inserint un mapa en el teu lloc web.
Com pots observar, l’ús adequat del SEO Local pot ser especialment útil per donar a conèixer i fer créixer el teu negoci. Si vols millorar el SEO Local del teu negoci, no dubtis en contactar amb nosaltres. Des de Nubulus t’acompanyem i t’assessorem en tot el procés de transformació digital perquè puguis assolir els teus objectius.
Destaca amb la teva fitxa Google My Business
- Fitxa verificada.
- Preguntes i respostes.
- Informació 100% completa.
- Pujar fotografies.
- Foto 360º exterior.
- 5 publicacions inicials.
- Recuperem fitxa suspesa.
- Recuperem fitxa perduda.
- T'expliquem per què t'han suspès les fitxa.
- Videotrucada per explicar com evitar suspensions.
- Consultoria de 30 min. per saber com potencia la fitxa.
- Controlem i responem ressenyes.
- Canvis d'horaris.
- Creació de promocions.
- Publiquem novetats.
- Actualitzem fotos.
- 2 Fotos 360º externa i interior.
- Analitzem quines preguntes són d'interes dins de la teva categoria de negoci.
- Consultem amb el propietari del negoci si existeix alguna pregunta popular entre els seus compradors.
- Preparem un formulari perquè el propietari contesti aquestes preguntes fora de Google.
- Inserirem 3 preguntes que es respondran des del propietari i 2 que es respondran des de ressenyes.
- Farem entre 5 i 3 m'agrada per cada pregunta perquè es mostrin en la cerca.
- 45 minuts de consultoria.
- Revisem la teva fitxa.
- Ruta per optimitzar la fitxa.
- Resoldrem dubtes.
- Schemes per negocis locals
- Schemes pels productes
- Schemes per serveis
- Schemes de marca
- Schemes per reserves