Google Business Profile

Estadístiques de Google My Business

22/02/2021

En aquest post et parlarem de la secció d’"Estadístiques" que t’ofereix Google My Business, el que et permet mesurar el rendiment de la fitxa en l’aplicació.

Gràcies a les dades que hi apareixen podem adquirir informació del moviment de recerca per part de clients potencials o usuaris interessats, el que és realment interessant, ja que ens permet conèixer l'abast de les nostres publicacions i poder reconèixer tant els errors com els encerts del que hem estat treballant en matèria de posicionament local.

L’eina ens permet trobar el nombre de recerques executades amb el nom de l'empresa o marca, saber si els usuaris han trobat la nostra fitxa amb més freqüència a Google Maps o Google Search, el nombre de trucades rebudes a través de l’eina i molt més.

On rau la veritable importància d’aquesta secció és en saber com analitzar i interpretar aquestes dades per executar accions que ens portin a millorar la presència de la nostra fitxa a Google.

A continuació, avaluarem els diferents apartats que conté la secció d’"Estadístiques":

Com busquen els clients teva empresa

Si la teva pregunta és: com han aconseguit els clients la nostra fitxa de Google My Business? La resposta la trobaràs en aquest apartat.

Aquí podràs conèixer les dades de les recerques i tipus de recerques de l'última setmana, últim mes i fins i tot, l'últim trimestre, el que et dóna l'oportunitat de fer una relació i comparació a partir dels canvis d'estratègies que es desitgin implementar per optimitzar la nostra presència a Internet.

Tipus de recerques més freqüents al voltant de la teva empresa

Recerques directes

En el gràfic que expressa el nombre total de cerques, és el color verd el que identifica les recerques directes.

Les recerques directes corresponen als clients que han donat amb la nostra fitxa de Google My Business gràcies al nom de la nostra empresa. En resum, el percentatge de cerques directes inclourà únicament als clients que hagin emprès una recerca genèrica o local utilitzant el nom de l'empresa específicament.

Recerques indirectes

D'altra banda, tenim les recerques indirectes expressades a través del gràfic en color blau.

Aquest tipus de recerques fan referència als clients que han trobat la nostra fitxa de Google My Business sense necessitat d'utilitzar el nom de l'empresa en l'acció, sinó que, basat en la categoria a la qual pertany el nostre negoci, vam aparèixer al costat d'altres empreses del sector entre les opcions per al client.

En aquest sentit, els motius pels quals el client o usuari ingressa en la nostra fitxa poden ser diversos.

Si la nostra fitxa inspira més confiança per la qualificació al nombre d'estrelles o les fotos criden l'atenció del client, són factors meritoris com a gestors de la fitxa. Posteriorment, el client acabaria llegint les ressenyes i aprofundint el seu interès a través de la informació que podem oferir-li.

Recerques per marca

Finalment, tenim les recerques per marca. Aquestes es troben expressades en el gràfic de color groc. Aquest tipus de cerca es basa en la coincidència o relació que tingui la nostra marca amb altres.

És a dir, si realitzem una recerca local d'un restaurant determinat, Google suggereix altres restaurants de la zona per tal d'oferir diferents opcions al client.

Cerques que s'han fet per trobar la teva empresa

Aquest és un apartat que ofereix una informació d'or per tots els usuaris de Google My Business, ja que a través d'aquest espai podem descobrir quines són les paraules clau o keywords que ens han servit per a ser trobats per clients potencials a través de Google.

Aquesta informació es veu reflectida en períodes de temps d'una setmana, un mes o un trimestre. L’aplicació pretén facilitar comparacions de les keywords més utilitzades per tal de garantir oportunitats de millores de posicionament web a través de campanyes a Google Ads, o fins i tot per optimitzar la nostra fitxa de Google My Business.

On veuen els clients la teva empresa

Si vols conèixer on has aconseguit major visibilitat (Google Search o Google Maps) només has de consultar-ho en aquest apartat. Aquí, a intervals de temps d'una setmana, un mes o un trimestre, també podem veure reflectit el flux de visualitzacions en ambdues àrees. El que permet perfeccionar les tècniques utilitzades en el sector on es requereixi un reforç.

Accions dels clients

En aquest apartat ens trobarem amb informació especialment valuosa. És on ens assabentarem de les accions que realitzen els clients una vegada que accedeixen a la nostra fitxa de Google My Business.

El nombre de trucades realitzades, les visites a la pàgina web, la visualització de fotos o assessorament de com arribar. Totes aquestes dades són recol·lectades per Google per ser accions a executar a través de la mateixa fitxa de l'empresa a Google My Business.

Si necessites ajuda per crear i treure-li profit a la teva fitxa de Google My Business, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres. Des de Nubulus, t’assessorem i acompanyem en la transformació digital del teu negoci.